滴答滴答..时间不留人


Get your own Digital Clock

2009年8月28日星期五

时光是琥珀 泪一滴滴被反锁
情书再不朽 也磨成沙漏
青春的上游 白云飞走苍狗与海鸥
闪过的念头 潺潺的溜走
命运好幽默 让爱的人都沉默
一整个宇宙 换一颗红豆
回忆如困兽 寂寞太久而渐渐温柔
放开了拳头 反而更自由
慢动作 缱绻胶卷 重播默片
定格一瞬间我们在 告别的演唱会
说好不再见
你写给我 我的第一首歌
你和我 十指紧扣
默写前奏
可是那然后呢
还好我有 我这一首情歌
轻轻的 轻轻哼着 哭着笑着
我的 天长地久

命运好幽默 让爱的人都沉默
一整个宇宙 换一颗红豆
回忆如困兽 寂寞太久而渐渐温柔
放开了拳头 反而更自由
长镜头 越拉越远 越来越远 事隔好几
年我们在 怀念的演唱会 礼貌的吻别
你写给我 我的第一首歌
你和我 十指紧扣 默写前奏
可是那然后呢
还好我有 我这一首情歌
轻轻的 轻轻哼着 哭着笑着
我的 天长地久
陪我唱歌 清唱你的情歌
舍不得 短短副歌 心还热着
也该告一段落
还好我有 我下一首情歌
生命宛如 静静的 相拥的河
永远 天长地久

Every night in my dreams
I see you, I feel you
That is how I know you go on.
Far across the distance
and spaces between us
You have come to show you go on.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more, you opened the door
And you're here in my heart,
and my heart will go on and on.

Love can touch us one time
and last for a lifetime
And never let go till we've one.
Love was when I loved you,
one true time I hold you,
In my life we'll always go on.
Near, far, wherever you are
I believe that the heart does go on
Once more, you opened the door
And you're here in my heart,
and my heart will go on and on.

You're here, there's nothing I fear
And I know that my heart will go on.
We'll stay, forever this way
You are safe in my heart
and my heart will go on and on.

【相连的恋人,只要两只手牵在一起
两颗心系在一起,就有无穷的勇气
继续漫步人生路绝对不是个Mission Impossible
有人说:
“能手牵手的时候,别只是肩并肩
能相拥在一起的时候,别只是手牵手
能亲吻的时候,就别只是紧紧抱在一起”
爱,不是文字,所以文字不能充分表达爱
爱,是感觉,只要用心体会,爱就在我们身边
只要我们珍惜它】

2 条评论:

  1. 上面那首歌的歌词是梁静茹的情歌吗?好听咧~超有意思!

    回复删除
  2. 是啊,我很喜欢那首歌啊
    很有意思。。

    回复删除

关注者